חדשות

י"ח אלול תשס"ט, 07/09/09 08:23

נתניהו מעדיף פגישה עם מדונה ולא איתנו

 

רעייתו של יונתן פולארד מגדירה את דו"ח המבקר "טיוח" ומספרת: הוא עצמו אמר שאין בסמכותו לחקור. ביבי מעדיף פגישה עם מדונה ולא איתנו

שמעון כהן

 

ניתן להאזין באתר

 

רעייתו של יונתן פולארד מתבטאת לראשונה לאחר דו"ח מבקר המדינה שהוגש בשבוע שעבר ומגדירה אותו טיוח וניסיון של גוף שלטוני אחד, משרד המבקר, לטייח את אחריותו של גוף שלטוני אחר, היינו ממשלות ישראל.

 

"לשכת המבקר נותנת הכשר לראשי הממשלה והממסד, משרד החוץ ומשרד הביטחון. כולם מקבלים צל"ש על היוזמות והמאמצים ה"אדירים", למרות שאין לכך כל ראיות, תיעוד או תוצאות", היא אומרת.

 

לטעמה בדו"ח מעביר המבקר את האחריות למצבו של יונתן פולארד על יונתן עצמו. "הוא מעביר את כל האחריות על יונתן כאדם פרטי שעליו לחפש תהליך משפטי חדש בארצות הברית. זה שקר גמור. לינדנשטראוס יודע שאין ליונתן כל אפשרות משפטית לפעול בבית המשפט בארה"ב".

 

בדבריה מזכירה פולארד את דבריו התקיפים של ראש הממשלה הקודם אולמרט נגד עצם בדיקת המבקר כשקבע שהבדיקה מסכנת את פולארד. "יונתן ניצל את האירוע וכתב למבקר שמה שניתן לעשות כעת הוא לעקוב אחרי הכסף. הממשלה טוענת שהיא מעבירה למשפחה כסף אבל זה שקר גמור. אם היא לא נותנת כסף אז למי היא כן נותנת את הכסף?", שואלת פולארד הסבורה שמאחורי שאלה זו מסתתרת התשובה לאינטרסים שמאחורי הכשל לשחרור בעלה.

 

"יונתן ואני לא רוצים כסף. אבל אם יש שקר מה עומד מאחוריו?", היא שבה ושואלת.

 

עוד מציינת פולארד כי מבקר המדינה עצמו הבהיר במכתב ששיגר למשפחה שאין בסמכותו לחקור עדים, לתבוע חשיפת מסמכים ועדויות ועל כן כל חקירתו שהוגשה בדו"ח אינה חקירה כלל אלא אך ורק הבעת דעה.

 

"אם היה תיעוד של יוזמות למען יונתן, למה הדו"ח חסוי? למה לא מתגאים בכך?", שואלת פולארד הסבורה כי בכך די כדי להוכיח שלא נעשה די ואולי לא נעשה דבר למען בעלה. בהקשר זה היא מציינת שדו"ח של בית הסוהר האמריקאי קובע כי עד היום לא מוגדר יונתן כאזרח ישראלי אלא כאזרח אמריקאי בלבד. כלומר למרות שהוא הוכרז כאזרח ישראלי לא הועברה קביעה זו לשלטונות בארצות הברית ובכך נבלמה דרך נוספת לסייע לו.

 

באשר למאמצי הממשלה הנוכחית למען בעלה קובעת פולארד כי נתניהו לא די שאינו עושה דבר למענו ואף אינו מקיים קשר עם משפחתו ("מעדיף להיפגש עם אסתר, מדונה, ולא עם אסתר פולארד", כלשונה" אלא שהוא אף חובר לאותם שהיא מגדירה כ"האנשים שפגשו ביונתן, קרי רפי איתן, שמעון פרס ואהוד ברק.

 

 

See Also: English Version of this item